Namenlijst militairen Aardenburg algemeen begraafplaats

Op de Algemene Begraafplaats van Aardenburg zijn de graven van zeven vliegeniers uit het Gemenebest die werden neergeschoten op 12 mei 1944.

Op 12 mei 1944 werden door het Britse 'Bomber Command' bombardementen uitgevoerd op het spoorwegen netwerk rond Leuven. Tijdens deze missie met 126 Lancasters en 6 Mosquito's raakte vier Lancasters verloren. Van deze vier Lancasters werd de eerste op de heenweg neergeschoten in Nederland, al deze bemanningsleden liggen op deze begraafplaats begraven. Het is de bemanning van Lancaster III ND 919. De volgende twee van deze Lancasters kwamen neer in Wilsele, vermoedelijk na een botsing tussen beide vliegtuigen in de lucht. Er waren geen overlevenden, deze bemanningsleden zijn op het kerkhof in Wilsele begraven. De vierde crashte in Leuven, de bemanningsleden van deze Lancaster liggen begraven op gemeentelijke begraafplaats van Leuven.

Namenlijst Britse militairen

Alfabetisch

Voornaam - achternaam - rang en/of legeronderdeel - datum van overlijden - leeftijd

• D. Clough Flight Sergeant wireless operator / air Gunner Air Force 12 mei 1944 21 jaar